Co to jest lokalne pozycjonowanie Google Maps

To, że użytkownicy sieci wyszukują konkretnych informacji poprzez wpisanie słów kluczowych w okienko wyszukiwarki, wie praktycznie każdy. Jednak nie każdy ma świadomość, jak dokładnie wygląda cały ten proces oraz co wpływa na kolejność wyświetlania wyników wyszukiwania. Jest to niezwykle istotne, szczególnie dla osób zajmujących się prowadzeniem biznesu. Chcesz wiedzieć, czym jest pozycjonowanie lokalne Google Maps i na czym dokładnie polega? Zastanawiasz się, na co zwrócić uwagę wybierając najlepszą agencję PR Katowice lub agencje PR Kraków zajmującą się pozycjonowaniem? W tym artykule specjaliści WMH Agency dzielą się swoją wiedzą!

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne nazywane bardzo często również lokalnym SEO lub lokalnym marketingiem to nic innego jak sposób promocji działalności w Internecie tak, by strona internetowa firmy lub jej wizytówka wyświetlała się jak najwyżej w rankingu Google. Umożliwia to dotarcie do ogromnej grupy nowych klientów i poprawę wyników sprzedażowych i finansowych marki. Takie działania można zlecić oczywiście specjalistom takim jak wybrana Agencja PR Poznań czy agencja w każdym dowolnym mieście w kraju. Możliwe jest również działanie na własną rękę, lecz zazwyczaj jest ono zdecydowanie mniej skuteczne i bardziej czasochłonne. W pozycjonowaniu lokalnym ogromną rolę odkrywa także wizytówka Google Maps. Odpowiednio prowadzona i wypromowana może w znacznym stopniu przyczynić się do sukcesu marki na rynku. W zdecydowanej większość przypadków lokalne SEO odnosi się do takich obszarów jak: miasto, gmina, powiat, województwo, region czy dzielnica. Jeśli dalej masz wątpliwości co do tego, czy pozycjonowanie lokalne jest warte twojej uwagi, to zdecydowanie warto nadmienić, że według serwisu Searchengineland.com ponad 95% użytkowników komputera korzysta z lokalnego wyszukiwania. Co więcej, niemal 50% wszystkich wyszukiwań w Google ma charakter lokalny! Czy musimy dodawać coś więcej?

Dlaczego lokalny marketing jest tak ważny?

Nie jest niczym odkrywczym fakt, że każda firma, bez względu na branże potrzebuje dobrego marketingu. Oczywiście powinien on być odpowiednio dobrany do potrzeb, celów i możliwości danego przedsiębiorstwa. Jest jednak jedna rzecz, która łączy wszystkie małe i średnie firmy. Jest to lokalny marketing! To najskuteczniejsze narzędzie pozwalające dotrzeć do potencjalnych klientów zamieszkujących obszar działania firmy. Lokalny marketing nie odpowiada tylko za budowanie i wzmocnienie wizerunku marki. Chodzi przede wszystkim o zachęcenie użytkowników do działania i nakłonienie ich do dokonania zakupu! Istotne jest również to, że pozycjonowanie lokalne nie wyklucza pozycjonowania na szerszą skalę. Można działać jednocześnie lokalnie, jak i globalnie. Najważniejsze jest jednak to, że żadna wyszukiwarka ani żaden algorytm nie domyśli się sam, że dana firma działa na określonym obszarze. Trzeba jej to uświadomić i do tego niezbędne jest lokalne SEO. W przeciwnym wypadku, gdy użytkownicy będą wpisywać frazy kluczowe do wyszukiwarki, pierwszymi podpowiedziami, jakie zobaczą, będą produkty i usługi konkurencji.

Jak działa pozycjonowanie Google Maps?

Pewnie zastanawiasz się, od czego dokładnie zależy to, czy wizytówka twojej firmy pojawi się wśród wyników Google Maps. Odpowiada za to wiele czynników, które pozwoliliśmy sobie wymienić poniżej:

Jakość strony internetowej – Liczy się nie tylko jakość wykonania strony, ale przede wszystkim jej optymalizacja. Dodatkowo istotną rolę odgrywa również ilość linków do niej prowadzących. Nie jest to kluczowy czynnik, jednak nie warto go bagatelizować. Czasami małe zmiany robią wielką różnicę!

Optymalizacja wizytówki Google Maps – Twoja firma ma swój profil, jednak jest on zaniedbany, a niektóre umieszczone w nim informacje są już nieaktualne? To bardzo źle! Marketing lokalny opiera się na dbałości o szczegóły. Zacznij od aktualizacji wizytówki. Dodaj informacje takie jak godziny otwarcia, dokładny adres, odnośnik do strony internetowej czy numer telefonu. Nie zaszkodzi również umieszczenie w profilu kilku ładnych zdjęć!

Recenzje od zaufanych klientów – Oczywiście im więcej pozytywnych słów, tym lepiej! To właśnie one odpowiadają za pozytywny wizerunek marki i przyczyniają się do zwiększenia zaufania klientów. Statystyki pokazują, że klienci zdecydowanie chętniej decydują się na zakupy w tych firmach, które posiadają co najmniej kilka pozytywnych recenzji. Pamiętaj, że usuwanie negatywnych opinii w internecie zwykle nie przynosi nic dobrego! Zdecydowanie lepiej jest przygotować rzetelną i profesjonalną odpowiedź na nieprzychylny komentarz i przeprosić klienta.

Regularna aktywność – Najgorsza rzecz, która można zrobić w przypadku lokalnego pozycjonowania, to bezczynność. Zadbaj o systematyczne aktualizacje, publikuj wpisy i uzupełniaj profil o nowe zdjęcia. Pamiętaj, że usuwanie negatywnych opinii google jest możliwe tylko i wyłącznie w przypadku naruszenia zasad serwisu przez osobę wystawiają komentarz. Gdy twojej firmie przytrafia się negatywne recenzje, zachowaj zimną krew i zaoferuj jakieś rozwiązanie. To wpłynie pozytywnie na wizerunek marki.

O czym jeszcze warto pamiętać przy lokalnym pozycjonowaniu?

Decydując się na lokalne SEO, warto się do tego odpowiednio przygotować i zacząć działać kompleksowo. Pomocne może być inspirowanie się innymi firmami. Zajrzyj na wizytówki Google takich marek jak Lidl Polska lub PKN Orlen. Może uda Ci się podejrzeć coś ciekawego i przydatnego. Dobrym rozwiązaniem jest również zgłoszenie się do profesjonalnej agencji marketingowej, która pomoże w przygotowaniu odpowiedniej strategii i szybko wdroży wszystkie jej elementy. Z doświadczeń Warsaw Media House wynika, że firmy decydujące się na profesjonalną współpracę w dłuższej perspektywie czasu oszczędzają spore sumy pieniędzy, które w przypadku samodzielnego pozycjonowania bardzo często wydawane są na zbędne działania.