Pozycjonowanie
stron internetowych

wyszukiwarka Google, Google Maps, Google Merchant Center

Allegro, Ceneo, Facebook, Youtube, OLX, marketplace

CO TO JEST POZYCJONOWANIE STRON INTERNETOWYCH?

Z wyszukiwarki Google korzysta codziennie około 97% polskich internautów. Co to oznacza dla przedsiębiorców, którzy chcieliby wypromować swoją stronę internetową z jego pomocą? Przede wszystkim muszą oni zwrócić uwagę na pozycjonowanie się w Google.

Pozycjonowanie strony to proces, którego głównym celem jest zwiększenie widoczności Twojej domeny w wynikach wyszukiwania, czyli pojawienie się możliwie jak najwyżej na pierwszej stronie wyników pod wybranymi przez Ciebie słowami kluczowymi. Działania te polegają na optymalizacji wszystkich elementów serwisu oraz budowaniu linków zwrotnych (link building, czyli adresy url).

Zobacz też: Jak pisać blogi pod SEO?

Współpracę z klientem rozpoczynamy od wykonania działań SEO strony checklist:

  • Audyt strony oraz wizytówki Google Moja Firma,
  • Weryfikacja strategii content marketingowej,
  • Audyt opinii i monitoring treści w sieci.

Następnie przedstawiamy raport dotyczący pozycjonowania stron. Wskazujemy kluczowe czynniki, które wpływają negatywnie na pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google bądź platformie sprzedaży (OLX, Allegro, Ceneo, Amazon). Wszystko to jest bezpłatne. W zależności profilu biznesu przygotujemy ofertę pozycjonowania lokalnego, pozycjonowania zagranicznego bądź wsparcia sprzedaży w popularnych kanałach e-commerce.

Określimy cele (KPI), na podstawie których będziemy rozliczać skuteczne pozycjonowanie strony internetowej.

1. Proces profesjonalnego pozycjonowania stron:

Poprawienie użyteczności strony (UX Design),
Poprawienie treści strony internetowej,
Zwiększenie widoczności (wzrost ilości słów kluczowych w TOP 3, TOP 10; ilość zaindeksowanych podstron),
Zwiększenie sprzedaży produktów lub usług,
Zwiększenie ilości ruchu organicznego,
Zwiększenie wskaźników CTR,
Wprowadzenie strony internetowej na najwyższe pozycje dla wybranych słów kluczowych,
Zwiększenie ilości konwersji,
Zwiększenie ilości transakcji w sklepie internetowym.

 

2. Efekty pozycjonowania strony internetowej

Ostatnim elementem optymalizacji strony internetowej jest raport, generowany w cyklach 30 dniowych, gdzie można zauważyć między innymi efekty pozycjonowania strony i wyniki wyszukiwań Google.

Na raport składa się zestawienie danych: analiza widoczności SENUTO, monitoring opinii Brand24, dane analityczne Google Analytics lub Semrush. W przypadku klientów e-commerce, dodatkowo: raport ilości transakcji, raportów ilości pozyskanych leadów.

 

Czy warto pozycjonować stronę

Dzięki pozycjonowaniu z wykorzystaniem mechanizmów SEO mamy bezpośredni wpływ na konwersje i rentowność danej strony. Pozycjonowanie można porównać do otwarcia sklepu w dużej galerii handlowej. Istnieje wiele sklepów – a także stron internetowych. Najlepszą strategią optymalizacji SEO jest wyróżnienie się w konkurencji. Jeśli sklep posiada duży szyld, który jest atrakcyjny pod względem wyglądu, układu, a także ma dobrą różnorodność i opinie – to jest duże prawdopodobieństwo, że klienci odwiedzą ten sklep. Jeśli jednak Twój sklep jest m.in. zasłonięty i w żaden sposób nie przyciąga uwagi, sprzedaż będzie niska. Nawet jeśli masz dużą ilość. To samo dotyczy wyników wyszukiwania. Jeśli Twoja witryna nie wyróżnia się i nie plasuje się na najwyższych pozycjach dla danego słowa kluczowego, jest bardzo mała szansa, że ​​zobaczysz duży ruch na stronie i zwiększysz sprzedaż.

Zobacz też: Co to jest pozycjonowanie Google Maps?

 

Poza stałą współpracą realizujemy usługi jako jednorazowe zlecenia z zakresu:

  • Publikacje sponsorowane,
  • Publikacje zagraniczne (domeny i serwery w UK, USA, AUSTRALIA, SZWECJA, CZECHY, SŁOWACJA i inne),
  • Przyśpieszanie WORDPRESS,
  • Aktualizacja STRON FIRMOWYCH i SERWERÓW,
  • Obsługa domen hostingów i poczty.
  • RELINKOWANIE – zdobywanie linków konkurencji,
  • Wdrożenie Analityki GOOGLE ANALYTICS,
  • Wdrożenie GOOGLE TAG MANAGER.

 

3. PORADNIK

Wstęp do pojęć

SEM 

Search Engine Marketing

Kampanie płatne 

Google Ads – PPC (pay per click) / CPC (cost-per-click)

Działania organiczne 

Search Engine Optimization

Pozycjonowanie 

to polska nazwa na SEO

 

4. CO WPŁYWA NA POZYCJĘ?

Treść strony oraz jej optymalizacja on-site.

Jest to to optymalizacja wszystkich publikowanych treści, kodu strony oraz wprowadzanie działań UX (User Experience).

Popularność w postaci linków off-site.

Obejmuje to uzyskiwanie wartościowych linków przekierowujących do swojej strony.

5. Idealna strategia optymalizacji witryny dla wyszukiwarek, czyli SEO strony:

  • idealne dobranie słów kluczowych i zbudowanie treści, wszystko pasujące do intencji wyszukiwania słów kluczowych i celów biznesowych potencjalnych klientów,
  • maksymalna optymalizacja techniczna strony i wyeliminowanie wszelkich błędów technicznych, skrócenie czasu ładowania strony,
  • proces pozyskiwania linków i popularności strony pozbawiony dużego ryzyka oraz trudny do powielenia przez konkurencję.

 

6. Narzędzia wspomagające audyt SEO strony

Analiza słów kluczowych

np. Planer słów kluczowych

Analiza techniczna strony – crawlery

np. Site Bulb czy Screaming Frog

Narzędzia wspomagające analizę i optymalizację strony

np. web.dev

7. Optymalizacja SEO – treść poza stroną

Ważnym aspektem dla pozycjonowania są również elementy treści, które nie są widoczne na stronie, ale pojawiają się w wynikach wyszukiwania.

Meta title, czyli tytuł strony

Tytuł strony ma ogromne znaczenie w pozycjonowaniu fraz kluczowych pod kątem SEO. Umożliwia wyszukiwarkom ocenę zawartości danej strony internetowej. Opiszmy więc szybko zawartość naszej strony jednym zdaniem. Tytuł meta powinien być krótki (do 60 znaków). Na przykład powinien zawierać słowo kluczowe, sprytnie dopasowane do nazwy firmy. Bardzo ważną kwestią jest unikalność tytułu podstrony. Nie można go odtworzyć na żadnym innym.

Meta description, czyli meta opis

Ważny jest również opis meta. To, co pojawia się tuż pod tytułem strony w wynikach wyszukiwania. Jest to krótki tekst, w którym możesz wyjaśnić nieco kwestię meta-tytułu. Ten rodzaj treści nie wpływa bezpośrednio na pozycjonowanie sklepów czy serwisów. Jego misją jest zainteresowanie i przekonanie użytkowników do kliknięcia w link.

Kiedy to piszesz, skieruj swoje słowa bezpośrednio do odbiorców lub klientów i zachęć ich do odwiedzenia Twojej witryny za pomocą 160 znaków.

8. Nie bój się płatnych reklam

Niektórzy sceptycznie podchodzą do problemów z płatną reklamą, taką jak Google Ads. Wśród najczęstszych obaw wymienianych przez przedsiębiorców być może słyszałeś, że „to się nie opłaci”. Marketerzy zapewniają, że dobrze zarządzane kampanie reklamowe są doskonałym uzupełnieniem wielu strategii marketingowych (takich jak te związane z marketingiem szeptanym). I oferują o zaletach takiego rozwiązania.

Oczywiście dobrze jest zlecić pracę nad Google Ads profesjonalistom, jeśli jednak chcesz sam się tym zająć, najpierw upewnij się, że masz odpowiednią wiedzę. Skorzystaj z bezpłatnych kursów SEO, które znajdziesz na platformie Google. Co więcej, materiały dostarczane przez Yoast SEO dają ogromną wiedzę o tym, jak działają reklamy Google, płatne linki czy jak przygotować listę kontrolną SEO. Dzięki nim na pewno zyskasz pewność siebie i umiejętność pozycjonowania swojej strony internetowej.

Jak zdobyć certyfikat google Ads?

9. Co to jest Google Search Console?

Jest to panel, który mówi o tym, że możesz monitorować stronę, pod kątem tego, jak wypada ona w wyszukiwarce Google. Pokazuje na jakich pozycjach strona się pojawia, jaki ma parametr CTR, czyli tą klikalność. Ile było kliknięć, wyświetleń.

Można tam analizować, co powinno się dodać do projektów, nowe słowa kluczowe, jak stworzenie nowej treści przekłada się na zmiany tych zasięgów, czyli czy jest zastosowane odpowiednie pozycjonowanie strony.

Widać tam również, takie zależności jak to, w jakie dni tygodnia strona jest klikana.

 

Zostaw adres e-mail. Przedstawimy ofertę i cennik usług.

     

    WMH
    MENU