[:pl]Content marketing – co to jest i jakie oferuje korzyści?[:]

[:pl]Znalezienie najlepszej strategii marketingowej to klucz do zbudowania pozytywnego wizerunku marki w sieci. Obecnie, w sytuacji gdy większość biznesów przenosi się do sieci, przebicie się na tle konkurencji, może być naprawdę trudne. Bardzo trudne zadanie stoi przede wszystkim przed osobami, które dopiero stawiają pierwsze kroki w marketingu internetowym. Jednakże takim osobom z pomocą przychodzi content marketing. Co to jest i jakie korzyści oferuje? Sprawdź, czy to coś dla ciebie!

 

Budowanie wizerunku w sieci przez content marketing

Content marketing to nic innego, jak strategia marketingowa, która stawia przede wszystkim na pozyskiwanie długotrwałych relacji z klientem. Polega ona na rozpowszechnianiu w sieci wartościowych treści na temat marki. Na content marketing składają się treści, które można rozpowszechniać w różnych miejscach internetu. Eksperci od wizerunku w sieci, firmy WMH Agency rekomendują przede wszystkim:

  • Social media;
  • Opiniotwórcze portale zewnętrzne np. fora internetowe;
  • Udzielanie się w branżowych mediach np. poprzez pisanie artykułów sponsorowanych;
  • Tworzenie treści interaktywnych np. mini gier przeglądarkowych lub przydatnych aplikacji mobilnych.

Różnorodność treści, które można tworzyć na potrzeby content marketingu pozwala dotrzeć do rozbudowanej grupy docelowej. W bezpośredni sposób przekształca się to w pozyskiwanie nowych odbiorców, z którymi możesz wejść w dialog. Oczywiście niezbędna jest tutaj wartość merytoryczna zamieszczanych treści. Internauci coraz lepiej wyczuwają szum informacyjny i są uczuleni na fałszywe, łatwe do zweryfikowania przy odrobienie chęci informacje. Skup się więc na tym, aby treści były jak najlepsze. A nie na tym, aby było ich, jak najwięcej. Duży zasięg w takiej sytuacji, nic ci nie da.

 

 

Korzyści płynące z zastosowania content marketingu

Content marketing jest jednym z najbezpieczniejszych sposobów budowania pozytywnego wizerunku marki w sieci. Jako że działasz w różnych strefach internetu, możesz z łatwością moderować treści i monitorować to, jak są one odbierane przez konsumentów. Dodatkowo mogą ci w tym pomóc specjalistyczne narzędzia budowania wizerunku w sieci. Narzędzia takie jak brand24 dostarczają ci gotowe dane na temat tego, jak twoje treści są odbierane, i jakie zyskują wyświetlenia. Z pewnością ułatwi ci to dalszą dystrybucję treści, które będą coraz lepiej dopasowane do potrzeb i preferencji odbiorców.

Przyciągasz uwagę grupy docelowej

Twoje treści powinny być, jak najlepiej dopasowane do grupy docelowej. Działania content marketingowe pozwalają ci na bieżąco reagować i modyfikować przyszłe treści, tak aby odpowiadały twoim odbiorcom. Pamiętaj, musisz zmieniać się wraz ze swoimi konsumentami. Stawanie naprzeciw ich oczekiwaniom to jeden z podstawowych elementów tworzenia wizerunku i reputacji marki.

Budujesz zaangażowanie i lojalność

Kolejną zaletą content marketingu jest budowanie zaangażowania i lojalności klientów. Dzięki marketingowi treści łatwiej wchodzisz w dialog z klientem, co również przekłada się na to, że łatwiej ci będzie zrozumieć jego potrzeby. W takiej sytuacji możesz uzupełnić swoje działania o strategie buzz marketingowe. Dzięki wdrożeniu tych dwóch strategii z pewnością osiągniesz bardzo dobre wyniki i pozyskasz dużą ilość stałych klientów.

 

 

Niska cena

Marketing treści charakteryzuje się relatywnie niską ceną w porównaniu z innymi strategiami marketingowymi. Szczególnie jeśli weźmiesz pod uwagę, czas i ilość pracy, którą musisz włożyć w przygotowanie odpowiedniej strategii. Niski próg wejścia sprawia, że jest to bardzo dobry wybór dla osób, które dopiero stawiają pierwsze kroki w biznesie. A także dla tych, którzy nie posiadają zbytnio rozbudowanego budżetu reklamowego.

Potrzebujesz pomocy przy wdrożeniu odpowiednich kampanii i strategii w swoim biznesie? A może zastanawiasz się, jaka forma marketingu i reklamy będzie dla ciebie najlepsza? Skontaktuj się ze specjalistami agencji PR Warsaw Media House. Doświadczeni eksperci od e-pr przeanalizują twoją sytuację i dopasują indywidualną kampanię, która pomoże ci w pozyskaniu dużego grona odbiorców i klientów. W WMH Agency nie korzystamy z szablonowych rozwiązań, które w danej sytuacji mogą nie przynieść ci żadnych korzyści.

 [:]