[:pl]Content Marketing dla firm – ile kosztuje ?[:]
[:pl]Content Marketing dla firm – ile kosztuje ?
Zarządzanie reputacją w sieci to proces polegający na ciągłym monitowaniu opinii. Poprzez dobrze dobraną strategię content marketingu można skutecznie chronić reputację w sieci. Biuro ochrony wizerunku to potoczna nazwa Agencji PR stosowana przez wielu klientów.
Jak zarządzać wizerunkiem w sieci – ile kosztuje ?
Z doświadczenia WMH AGENCY wynika, że koszt ochrony reputacji w Internecie uzależniony jest od wielu czynników. Należą do nich:
- Ilość kanałów do monitorowania opinii (np. weryfikacja jakiego rodzaju opinie pojawiają się w wizytówce Google Maps, Fanpage czy profilu Gowork.pl),
- Skali kryzysu wizerunkowego (np. jak dużo negatywnych opinii powstało w sieci o danej firmie),
- Czasie zarządzania reputacją w sieci – na ile czasu ma zostać podpisania umowa współpracy,
- Strategii content marketingu – na jakich portalach z opiniami o pracodawcach mają powstawać nowe treści prezentujące firmę w korzystnym świetle,
- Sposób raportowania – Screeny komentarzy wraz z linkowaniem.
Następnie kończąc negocjacje strony powinny podpisać umowę o zachowaniu poufności, ponieważ tego typu aktywność powinna zostać pomiędzy Agencją PR, a jej klientem. Stąd też prosty wniosek, że przy kosztach obsługi w wysokości 400-700 zł netto miesięcznie zarządzanie wizerunkiem w sieci lepiej powierzyć specjalistom. Działalność na własną rękę wymaga specjalistycznej wiedzy i dostępu do takich narzędzi jak na przykład SENUTO czy Brand24.pl.
Co to jest audyt e-wizerunku – ile kosztuje?
Integralną częścią budowania wizerunku w sieci jest audyt dostępnych opinii. Wizerunek przedsiębiorcy analizowany jest poprzez narzędzia Brand24.pl, Google Alert i Senuto. Dzięki temu Agencja PR, jest w stanie w ciągu kilku minut pobrać z sieci wieloletnią historię wpisów o danej firmie. Raport z wyżej wymienionych narzędzi pozwala na filtrowania opinii według: negatywnych, pozytywnych i neutralnych. W związku z tym, że audyt e-wizerunku to czynność w pełni zautomatyzowana koszt uzyskania audytu po stronie Agencji PR jest prawie zerowy. Agencja PR posiada tego typu narzędzia, ponieważ bez nich nie byłaby w stanie sprawnie zarządzać reputacją klientów w sieci.
Neutralizacja negatywnych opinii w sieci
Content marketing to publikacja opinii, treści, rekomendacji i ocen. Według badań 91 % internautów traktuje anonimowe opinie w sieci tak jak rekomendacje rodziny. Dlatego w przypadku wielu firm zarządzanie reputacją w sieci sprowadza się do:
- Buzz marketing – publikacji pozytywnych opinii o usługach, produktach bądź miejscu pracy,
- Moderowaniu treści -kasowaniu negatywnych opinii i komentarzy wpływających negatywnie na wizerunek firmy.
Według ekspertów WMH AGENCY w wyżej wymieniony sposób można w krótkim czasie poprawić wizerunek firmy, przy wydatkach nieprzekraczających kilkuset złotych miesięcznie.[:]