[:pl]Dlaczego warto inwestować w reklamę zewnętrzną ?[:]
[:pl]Dlaczego warto inwestować w reklamę zewnętrzną ?
Drogi Czytelniku! Ile razy zainteresowała Cię ulotka, którą otrzymałeś ? Jakoś nie wydaję mi się, że ani razu. Przyznaj się, że nie raz skorzystałeś z podanych na niej informacji tak jak ja. Niestety muszę też przyznać, że często ulotki, które dostawałam były najprościej mówiąc nudne – nie zainteresowały mnie ani trochę. I tu pada pytanie Przedsiębiorcy… Ale jak to się stało? Przecież nasza firma wydała mnóstwo pieniędzy na kampanie reklamową. I co teraz ? Zatem poznajmy kilka tajników, które sprawią że ulotka Twojego przedsiębiorstwa będzie wręcz rozchwytywana przez społeczeństwo. W celu przedstawienia kilku ciekawych sposobów wykorzystam model AIDA.
Model AIDA co to takiego?
Zapewniam Cię, że nie raz byłeś jego nieświadomą ofiarą. Spokojnie – nie jesteś sam, w to samo dało się wciągnąć większość społeczeństwa. Jest to model oddziaływania reklamy na konsumenta opisany czterema następującymi angielskimi słowami:
ATTENTION – przyciąganie uwagi
INTEREST – budowanie zainteresowania
DESIRE – wzbudzanie pożądania
ACTION – wzywanie do działania
Reklamy są konstruowane tak, aby dokładnie w ten sposób konsument się zachował. Psychologia reklamy to wyjątkowo ciekawy dział nauki, który potrafi zaskoczyć – przeanalizuj kilka reklam telewizyjnych i sam odpowiedz sobie na pytanie jak jest. Drogi Czytelniku – o tym jednak napiszę i opowiem Ci innym razem.
Co zrobić, aby ulotka reklamowa przyciągnęła uwagę?
Projekt ulotki to podstawa sukcesu. Postaraj się, aby była w niestandardowym formacie, a odbiorcy na pewno po nią sięgną chętniej. ZAPAMIĘTAJ! Optyczne triki, odpowiednia kolorystyk, ulotki 3D, ciekawe hasło reklamowe, wykorzystanie kombinacji czcionek, dodawanie próbek w ulotkach – to proste zabiegi, które często sprawiają, że odbiorcy chętnie przeanalizują ulotkę od A do Z, a nawet zachowają, aby pokazać innym. Muszę się przyznać, że mam kilka takich i do dziś nie wyrzuciłam.
Jak budować zainteresowanie odbiorcy, aby ulotka nie trafiła do kosza w 5 minut?
W ulotce umieść dobre teksty reklamowe najlepiej na zasadzie krótkich pytań i odpowiedzi, które są nakierowane na korzyści płynące z zakupu produktu/ skorzystania z usługi. Sprawi to, że nasz odbiorca szybko dowie się o co chodzi. Przekaż w ciekawy i prosty sposób wszystkie ważne informacje. ZAPAMIĘTAJ! Na ulotkach unikamy dużej ilości tekstu! Odbiorcy lubią przedstawianie treści w sposób krótki, konkretny i humorystyczny – uwierz mi, że zapamiętywalność marki wzrośnie diametralnie.
Wzbudzenie pożądania poprzez ulotkę? Nic prostszego!
Na ulotce umieść ciekawe zdjęcia produktu, przedsiębiorstwa czy też grafikę z listą korzyści płynących ze skorzystania z oferty. ZAPAMIĘTAJ! Większość osób nie czyta w pierwszej chwili, a zwraca uwagę na zdjęcia dlatego muszą być dopracowane w każdym detalu.
Wezwij do działania!
Umieść w widocznym miejscu wszystkie dane kontaktowe. Wydaje się logiczne, ale wiele razy otrzymałam ulotkę, która były nieczytelna a na znalezienie kontaktu poświęciłam mnóstwo czasu. Całe szczęście! Jednak to nie koniec moich przygód z kontaktem na ulotce. Czy tylko ja miałam takie szczęście, że podany numer na ulotce nie był aktywny i pod żadnym pozorem nie mogłam się dodzwonić ? ???? ZAPAMIĘTAJ! Kontakt na ulotce to podstawa – bez tego nasza ulotka nie ma żadnej wartości. Podaj wyraźnie numer telefonu kontaktowego , adres e-mail oraz stronę www. Dużym atutem będzie też dodanie mapki dojazdu do informacji o lokalizacji.
Autor: Daria Nowak, Specjalista ds. marketingu treści. [:]