[:pl]Dodawanie opinii Google[:]
[:pl]Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą musisz pamiętać nie tylko z jakością usług, ale również z odpowiednim wizerunkiem. Nie tylko w środowisku branżowym, lokalnym ale również w sieci. Wpisy, które pojawiają się w Internecie mają duży wpływ na to jak odbierają Twoją firmę osoby szukający o niej informacji. Nie ma co ukrywać, każdy pojedynczy wpis ma znaczenie. Zarówno ten pozytywny, neutralny i negatywny. W pewien sposób buduje on wirtualny obraz Twojej firmy i to, jak można ją sobie wyobrazić. Fora internetowe czy media społecznościowe to miejsca gdzie chętnie zarówno klienci, kontrahenci czy pracownicy pozostawiają swoje opinie. Najważniejszym miejscem gdzie w pierwszej kolejności sprawdzane są opinie jest wizytówka Google. To właśnie miejsce, które uznaje się za „najbardziej wiarygodne” jeśli chodzi o opinie o firmach. Wpisy umieszczają zarówno Klienci, jak i pracownicy oraz inne osoby które miały większą lub mniejszą styczność z daną firmą.
Jak w praktyce wygląda dodawanie opinii oraz ocen w wizytówkach Google?
Jako członek społeczności Google możesz pozostawić ocenę i opinię w wizytówkach. W prosty, bezpłatny i dobrowolny sposób możecie przekazać informację o danej lokalizacji. Należy jednak pamiętać że opinia nie jest anonimowa, wszystkie w wizytówce są dostępne publicznie i każdy może zapoznać się z opinią, którą pozostawisz. Oprócz Twojej opinii inni użytkownicy zobaczą Twoje imię i nazwisko, Twoje inne opinie a także zdjęcia które dodałeś w wizytówce. W przypadku pierwszej informacji często osoby podają fałszywe dane by w jakiś sposób czuć większą anonimowość. Czy tak jest w rzeczywistości? Niekoniecznie. Łatwo po ocenionych miejscach trafić do osoby która pozostawiła opinię. Po dodaniu opinii zostaje ona poddana automatycznej weryfikacji. Jeśli zawiera obraźliwe lub pozbawione sensu słowa nie zostaje opublikowana. Podobnie jest w przypadku spamu, jeśli zostanie wykryta wiadomość napisana przez bot lub treść powtarza się z tym co było już umieszczane wielokrotnie, to automatycznie zostanie usunięta. Dodana opinia wyświetla się w wizytówce firmy jeśli spełnia standardy Google. Po dodaniu opinii możemy ją bez problemu edytować opinii nie jest niczym trudnym. Wystarczy otworzyć wizytówkę wyświetlić opinię i wybrać opcję Edytuj opinię. Jest to przydatne w przypadku błędnej opinii.
Czy dodane opinie mają znaczenie?
Oczywiście że tak! Ilość opinii ma duże znaczenie, jeśli masz ich dużo tym lepiej dla Ciebie, ale musisz pamiętać o jednej rzeczy – jedna opinia negatywna ma dużo większe znaczenie niż sto pozytywnych. W pierwszej kolejności filtrowane są opinie i sprawdzane te negatywne. Warto zadbać o to by Klienci którzy są zadowoleni z usług pozostawili opinię. Z tymże nie należy przekazywać im gotowych treści do publikacji. Dobrze jeśli treści te będą unikatowe, Klienci czy też pracownicy opiszą własne odczucia. Na pewno zostanie to odebrane lepiej niż sztuczne, krótkie komentarze w stylu „Polecam” czy „Świetna firma”. [:]