[:pl]Nieustanny dialog z rynkiem – klucz do sukcesu [:]

[:pl]W swoim poprzednim artykule pt.: „HEJT – Prawda czy nieuczciwa konkurencja?” opisałam wiele istotnych kwestii dotyczących coraz częstszego zjawiska jakim jest hejt w sieci, ale dziś nie o tym. Odsyłam Was do poprzedniego artykułu, który znajdziecie pod adresem:

https://warsawmediahouse.pl/employer-branding/ochrona-wizerunku-w-internecie/.

Dziś rozwinę temat dotyczący tego co robić, aby zachować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa w Internecie.

Zaistniej w sieci!
Czy miałeś kiedyś sytuacje, kiedy próbując dowiedzieć się informacji na temat danego przedsiębiorstwa nie udało Ci się znaleźć żadnego kontaktu ani pożądanych informacji? Zapewne tak, nie jesteś sam. Jakie wrażenie zrobiła na Tobie taka firma? No właśnie, słabe, a czasem nawet znikome. Stały dialog przedsiębiorstwa zapewni dobry odbiór przedsiębiorstwa wśród przyszłych
klientów czy też pracowników. Pomyśl zatem jak ważne jest dodawanie wizytówek Twojej firmy w przeglądarkach.

Monitoruj rynek!
Co powiesz na mini badania rynku? Nic trudnego. Śledź wątki, tematy, fora Internetowe, social media gdzie piszą o Twojej firmie. Opinie klientów, pracowników potrafią sprawić, że wyciągniemy wnioski – co zmienić, ulepszyć czy też wyeliminować. Monitorując rynek możemy dowiedzieć się więcej o naszej grupie docelowej, potrzebach klientów i jakości świadczonych przez nas usług.

Konkurencja nie śpi!
Nie ufaj wszystkim negatywnym opiniom. Nie wiem czy się domyślasz, ale prawdopodobnie większość z nich to działanie nieuczciwej konkurencji, która chcę Cię wyeliminować z rynku. Nie pozwól na to! W takich sytuacjach należy usuwać wszystkie wpisy mijające się z prawdą, naruszające dobre firmy, niesłusznie opisujące świadczone usługi, produkty oraz jakość obsługi. Proces ten jest czasochłonny, często też wiążę się z udziałem wykwalifikowanych prawników, dlatego w tym przypadku warto zaufać specjalistom do spraw marketingu treści z firm nakierowanych na dbanie o dobry wizerunek w sieci. Zastanawiasz się teraz nad tym czy takie istnieją? Owszem.

Sprawdź co mówi Google!
Wiele firm nie zdaje sobie sprawy jak dużą wagę mają opinie w Google. Twoje przedsiębiorstwo posiada wizytówkę w Google? Myślę, że tak. Myślę również , że ja i Ty wiele razy spotkaliśmy się z sytuacją gdzie po wyjściu z ulubionej restauracji na telefon przyszło powiadomienie „Czy chcesz ocenić to miejsce?”. Jest to szybki sposób wyrażenia swojego zadowolenia lub jego brak, dlatego wiele Internautów korzysta z tej opcji, a co więcej uważa to miejsce jako jedno z najbardziej wiarygodnych. Dbajmy więc o pozytywną obsługę klienta oraz jakość świadczonych usług.

Auto: Daria Nowak, Specjalista ds. marketingu treści [:]