Praca agencja social media
Z mediów społecznościowych w Polsce codziennie korzysta blisko 70% populacji. Młodzi, starzy, bezrobotni, przedsiębiorcy, kobiety, mężczyźni, nastolatkowie – grupy osób, które możesz znaleźć w social mediach, są naprawdę zróżnicowane. Nic więc dziwnego, że wiele firm i marek promuje w tych miejscach sieci swoją działalność. Na portalach społecznościowych znajdziesz profile znanych aktorów czy influencerów np. Anny Lewandowskiej, a także uznanych, światowych marek np. Ikea, Netflix czy mBank. To wszystko powoduje jednak, że do świadomości internautów, coraz trudniej się przebić. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że prowadzenie social mediów to często ciężka praca. Agencja social media może to jednak znacznie ułatwić!
Prowadzenie social media: na czym polega?
Możesz się zastanawiać, po co ci ktoś do obsługi social mediów. Szczególnie jeśli twoje profile nie generują aktualnie dużych zasięgów. Przecież samemu możesz wrzucać posty na Instagrama czy nagrywać klipy na TikToka. Musisz mieć jednak świadomość, że profesjonalne prowadzenie profili na portalach społecznościowych, to nie jest tylko wrzucanie postów i odpowiadanie na komentarze pod zdjęciami. Agencje social media oferują znacznie więcej. Szczególnie osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem w portalach społecznościowych. To właśnie od pracy social media managera, czy social media ninja zależy, jakie zasięgi będą generowały twoje profile.
Social media marketing – co to jest?
Social media marketing to ogół działań wykonywanych w social mediach, których celem jest wzrost rozpoznawalności marki, budowanie jej pozytywnego wizerunku oraz nawiązywanie relacji z klientami. Działania te rozpoczynają się zazwyczaj od przygotowania odpowiedniej strategii oraz planu marketingowymi. To zadanie często spoczywa na social media menagerze. Jest to osoba odpowiedzialna za zarządzanie projektami i dysponowanie zadań np. copywriterów, montażystów, czy osób związanych z obsługą klienta w social mediach.
Działania marketingowe w social mediach powinny być przede wszystkim spójne i sensowne. Ma to wpływ na budowanie wiarygodności firmy i zaufania do niej. Treści powinny być przemyślane i wartościowe. Należy unikać szumu informacyjnego. Internauci są na takie działania coraz bardziej wyczuleni. Obecnie dużą popularnością cieszą się, między innymi: filmy instruktażowe, poradniki czy merytoryczne live i webinaria. Do social media marketingu możesz wykorzystywać filmy na YouTubie, posty karuzelowe czy linkowanie do artykułów blogowych. Ważne, aby wszystkie działania zostały zaplanowane zarówno względem krótko, jak i długoterminowych strategii.
Zalety zarządzania social mediami
Wspomnieliśmy już o budowaniu pozytywnego wizerunku marki oraz wzroście rozpoznawalności. To jednak niejedyne zalety prowadzenia i profesjonalnego zarządzania social mediami. Wiele osób, które zdecydowały się na ten rodzaj reklamy w sieci, podkreślają, że dzięki profilom w portalach społecznościowych łatwiej jest im nawiązać kontakt z odbiorcami. Social media to miejsce, gdzie internauci bardzo chętnie wyrażają swoją opinię i wchodzą w interakcje z odbiorcami. Dzięki temu odbiorcy angażują się w proces rozwoju marki.
Inną zaletą, na którą należy zwrócić uwagę, jest możliwość dotarcia do ściśle określonej grupy odbiorców. Portale społecznościowe posiadają opcję precyzyjnego targetowania odbiorców reklam i fanpage, dzięki czemu łatwiej będzie ci dotrzeć do twojej grupy docelowej. Swoje komunikaty wysyłasz więc do osób, które mogą być faktycznie zainteresowane danymi produktami czy usługami. Dodatkowo dzięki wchodzeniu w interakcje z odbiorcami, możesz stale udoskonalać swoje produkty pod ich preferencje, co również będzie miało niebagatelny wpływ na ich sprzedaż.
Dlaczego warto skorzystać z agencji social media?
Im większe zasięgi będą generowały twoje profile na social media, tym więcej czasu będziesz musiał poświęcić na ich prowadzenie. Sam kontakt z odbiorcami jest niezwykle angażujący. A przecież oprócz tego musisz także wymyślić strategię marketingową, zaplanować działania i na bieżąco wdrażać je w życie. Ukończenie jednego kursu czy szkolenia, nie da ci wiedzy, którą profesjonaliści zbierają latami.
Zatrudnienie agencji social media będzie więc dla ciebie dużym odciążeniem. A dodatkowo zyskasz pewność, że twoimi profilami zajmują się profesjonaliści, którzy mają doświadczenie w zarządzaniu social mediami i umieją radzić sobie np. w sytuacjach kryzysowych. Przed wyborem agencji marketingowej, powinieneś zapoznać się z ich ofertą i cennikiem. Pozwoli ci to dobrać agencję, która ma doświadczenie w działaniach związanych z twoją branżą i jest w stanie zaproponować ci konkurencyjne warunki współpracy.