Jak usunąć opinie z Gowork.pl ?
Opinie są bardzo cennym źródłem informacji, zarówno dla konsumentów, jak i potencjalnych pracowników. Można z nich pozyskać niezbędną wiedzę na temat plusów i minusów określonych produktów, a także panującej w firmie atmosfery i warunków współpracy. Oczywiście nie ma lepszego miejsca na dzielenie się swoimi doświadczeniami niż Internet. To właśnie tam najczęściej, na serwisach opiniotwórczych i forach dyskusyjnych użytkownicy zostawiają komentarze lub toczą dyskusje. Jednym z najpopularniejszych portali służących w tym celu jest GoWork Warszawa. Jesteś pracodawcą i zastanawiasz się jak usunąć opinie z GoWork lub jak na nie reagować? Spokojnie, niezbędne wskazówki znajdziesz w poniższym artykule!
Czym dokładnie jest GoWork.pl ?
Serwis GoWork.pl to obecnie największa baza opinii o pracodawcach, mogąca pochwalić się ponad 3 milionami wpisów pochodzących od pracowników różnych firm. Użytkownicy korzystający z portalu mogą podzielić się z innymi swoimi doświadczeniami na temat pracy na wybranym stanowisku. Mogą ocenić warunki panujące w danej firmie, atmosferę oraz ilość i jakość oferowanych benefitów. Na portalu można znaleźć między innymi takie profile jak GoWork Apart czy GoWork NeoNet, a także wiele innych znanych przedsiębiorstw. Jedynym serwisem wyprzedzającym GoWork w statystykach jest aktualnie pracuj.pl. Natomiast na trzecim miejscu plasuje się infopraca.pl
Jak usunąć opinię z gowork i czy jest to możliwe?
Wielu przedsiębiorców widząc negatywną opinię pojawiającą się na profilu firmy, zaczyna panikować i od razu zastanawia się jak usunąć konto lub chociaż nieprzychylne wpisy pozostawione przez użytkowników. Przede wszystkim warto mieć świadomość, że pojedyncze negatywne komentarze nie są zagrożeniem dla wizerunku firmy. Problem pojawia się, gdy mamy do czynienia z wieloma negatywnymi opiniami, pojawiającymi się systematycznie. Wtedy warto pochylić się nad problemem i zastanowić się nad rozwiązaniem. Musimy pamiętać, że w serwisie panuje wolność słowa. Jeśli dany komentarz jest negatywny, ale napisany w sposób kulturalny i konstruktywny, nie ma powodów do jego usunięcia. Gowork umożliwia usuwanie tylko tych wpisów, które naruszają regulamin portalu. Chodzi między innymi o opinie zawierające hejt, niecenzuralne słownictwo lub dane osobowe konkretnych pracowników.
Co robić gdy pojawiają się negatywne gowork opinie?
Niestety, w pewnej mierze warto pogodzić się z tym, że internet i negatywne opinie idą ze sobą w parze. Szczególne na serwisach umożliwiających zachowanie anonimowości jak Gowork. Nie da się zadowolić wszystkich i nawet jeśli staramy się zadbać o jak najlepsze warunki w firmie, to zawsze znajdzie się jakiś nieusatysfakcjonowany pracownik. Przede wszystkim, jeśli negatywne wpisy pojawiają się regularnie i zawierają wiele szczegółów, warto zastanowić się nad ich pochodzeniem. Nikt nie jest w stanie kontrolować wszystkiego, co dzieje się w firmie, szczególnie takiej zatrudniającej wiele pracowników. Być może dobrze jest potraktować takie opinie jako znak, że dzieje się coś, co wymaga uwagi i reakcji? Czasami taki wpis może być początkiem zmian na lepsze!
Przede wszystkim nie panikuj
Panika i usuwanie wszystkich negatywnych wpisów jeszcze nigdy nie przyniosła nic dobrego żadnej firmie. Najlepszym sposobem jest odpowiadanie na wszystkie pozostawione w serwisie GoWork opinie o pracodawcy. Ludzie lubią czuć się zaopiekowani i wiedzieć, że nie są pozostawieni sami sobie, a ich zdanie ma znaczenie. Dobrym pomysłem będzie więc wyznaczenie jednej osoby w firmie do prowadzenia dyskusji w serwisie. Niech to będzie osoba, która umie zachować spokój w takich sytuacjach i nie daje ponieść się emocjom. Odpowiadając na negatywne recenzje, trzeba wykazać się nie lada opanowaniem i dystansem. Dobrą praktyką jest przeproszenie za zaistniałą sytuację i obietnica zbadania sprawy. Jeśli już koniecznie chcemy odpierać zarzuty, zawsze musimy robić to na podstawie dowodów, a nie domysłów. Na usuwanie wystawionych opinii najlepiej decydować się dopiero w ostateczności, kiedy mamy podstawy do tego, by uznać je za zwykły hejt lub zagranie nieuczciwej konkurencji. W przeciwnym wypadku może okazać się, że wywołamy efekt Streisand. Jest to zjawisko, w którym na skutek prób wyciszania lub cenzurowania informacji dochodzi do ich nagłośnienia.
Opinie na portalu Gowork a employer branding
Zdecydowana większość osób poszukujących pracy deklaruje, że jeszcze przed wysłaniem CV przegląda w sieci informacje na temat przyszłego potencjalnego pracodawcy. Wizerunek marki w Internecie ma więc niezwykłe znaczenie, nie tylko pod względem sprzedaży, ale i zatrudnienia. Doskonale wiedzą o tym takiej firmy jak Bolt czy Amazon, które mogą być inspiracją dla innych. Albowiem przeprowadziły bardzo skuteczne działania employer brandingu i nieustannie kreują pozytywny wizerunek firmy jako pracodawcy w sieci. Niestety w aktualnych czasach nie wystarczy zadbać już o dobre warunki w firmie i zapewnić pracownikom godziwe wypłaty. Takie działania jak owocowe czwartki, nieograniczony dostęp do wody i kawy, to już w zasadzie oczywistość w większości firm i nawet trudno zaliczyć je pod benefity. Prowadząc rekrutacje, warto zainwestować również w działania stricte wizerunkowe, które sprawią, że najlepsi specjaliści z branży będą otwarci na podjęcie współpracy z firmą. Oferty pracy publikowane na wszelkich portalach powinny być atrakcyjne i konkurencyjne, a dodatkowo bardzo dobrze wypromowane!